Ubezpieczenie dla studenta cz.1: wprowadzenie.

Żyć z dnia na dzień jest świetnie. Być jednego dnia w Rzymie a następnego w Barcelonie. Nie wiem jak wy, ale ja uwielbiam spontaniczność i brak zmartwień o kolejny dzień, tydzień czy miesiąc. Ale jest kilka kwestii, których w tej spontaniczności nie lubię. Jedną z takich sytuacji jest złamanie nogi na spontanicznym wypadzie na południe Francji. Szybka rezerwacja lotu i hotelu, walizki spakowane w 15 minut i lecimy. Wypad nie był załatwiany przez biuro podróży, więc jakiegokolwiek ubezpieczenia brak, a że wyjazd był „na spontana” to w portfelu nawet nie było świetnie wszystkim znanej karty EKUZ. Fakt, że jesteśmy obywatelami UE i cały czas przebywamy na tym terenie niewiele daje, ponieważ każde Państwo ma swoje, indywidualne przepisy dotyczące opieki zdrowotnej. I co teraz?

Źródło: https://haiku.com.pl/jak-zaprojektowac-wizytowke/

Chcieć, nie chcieć – trzeba pomyśleć wcześniej o ubezpieczeniu. I nie, nie mam tutaj na myśli ubezpieczenia w ramach NFZ tylko prywatnego. Ale komu chciałoby się wybierać, szukać? No właśnie, nikomu. Kiedy kupowałam swoje pierwsze ubezpieczenie porównanie robiłam sama i mam nadzieję, że przy okazji Wam też się przyda. 😊 

Po pierwsze – ubezpieczenie jest na wszelki wypadek. Więc będę pisać o śmierci, amputacji i różnych innych wypadkach. Możesz mieć podejście, że o tak złych rzeczach nie będziesz myślał – to Twój wybór. Tylko, jeśli coś nieprzewidzianego i nieprzyjemnego się zdarzy (czego nie życzę), co akurat ubezpieczenie mogłoby objąć – będziesz sobie pluć w brodę. Dlatego warto je mieć. Tak na wszelki wypadek… Nie będę cię czarować jak agent ubezpieczeniowy, proponujący ofertę „już od 4 zł dziennie”, bo mam świadomość finansowych możliwości większości młodych ludzi w Polsce. Dlatego niezależnie od tego jakimi kwotami dysponujesz możesz być spokojny – ja też nie wpakowałam na starcie 100 zł miesięcznie w ubezpieczenie. Dowiesz się o możliwościach jakie masz, a jest ich kilka. Zapraszam do lektury kolejnych części!

Katarzyna Małkus

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zmiany!

Kampania prezydencka 2020 - porażka czy sukces?

Wybory prezydenckie? Przemyśl to dobrze!